Eerste schooldag in India - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu Eerste schooldag in India - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag in India

Door: Liesje Mijnders, Iris van Dongen

14 September 2015 | India, Bombay

Onze dag begon om 6 uur 's ochtends, dat is dus half 3 in Nederlandse tijd! Hierna volgde het ontbijt met Masala thee. We moesten ons om 8 uur melden op school, maar dit ging natuurlijk op Indiaas tempo met een drukke weg en veel getoeter.
Eenmaal op school hadden we het eerste uur een Engels les over literatuur, dit keer gefocust op een gedicht van Maya Angelou. Hierna hadden we een soort interactieve maatschappij les. We besproken de verschillen tussen de Indiase en Nederlandse economie. Daarna keken we een regionale film voor de les van Sociology.
Vervolgens werden we ontvangen door de jonge basisschoolkindjes met een prachtige culturele show. Dit was erg leuk, schattig en interessant om te zien. Ze waren allemaal prachtig gekleed en ook allemaal heel erg getalenteerd! We hadden naderhand ook nog een kans om eventjes met de kinderen te kletsen. Hierna hadden we een lunchpauze voor onze Indiase hapjes. Vervolgens hadden we nog een soort show van de basisschoolkinderen en ook een tentoonstelling van allerlei kunstwerkjes die ze hadden gemaakt. De kinderen zijn allemaal heel erg getalenteerd maar ook viel het erg op hoe gedisciplineerd ze zijn.
De rest van de tijd brachten we door in een van de grootste winkelcentrums van India: Viviana Mall. Daar hadden we tijd om te shoppen voor Indische kleding voor chowki dhani.
Het avondeten verschilde bij ons, want Liesje at in een restaurant en ik ging naar Prajakta's familie om de verjaardag van een oom te vieren met een toepasselijk (maar ook pittig) gerecht.
Het was een volle maar heel erg leuke dag! Na twee dagen hebben we het gevoel dat we hier al twee weken zijn. Het was erg mooi om te zien hoe de kinderen hier worden opgevoed en hoe zij hun cultuur vertegenwoordigen. Ook was het heel erg leuk om gewoon met onze hosts te zijn en te shoppen en eten. :)

• 15 September 2015 - 17:34

Michel In Het Groen:

Wat gaat de tijd snel als je zoveel activiteiten mag doen. Het klinkt allemaal erg leuk en het eten is ook wel lekker zo te zien. Geniet lekker verder.