De kop Is eraf! - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu De kop Is eraf! - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu

De kop Is eraf!

Door: Nina van Abeelen

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2015 | India, Bombay

Gisteren waren we dan na een lange vlucht heel vriendelijk ontvangen op het vliegveld in Mumbai. Na een eerste indruk van India in de nacht en een kleine tour door het huis waar ik verbleef, zijn we aangezien we heel moe waren maar meteen gaan slapen. De ochtend erna kregen we dan het eerste ontbijt. Voor mij persoonlijk toch wel wat wennen, het is natuurlijk anders dan we gewend zijn. Maar toch was het goed te doen en probeerde de familie waar ik sliep er alles aan te doen om me een beetje thuis te voelen. Er werd natuurlijk meteen gevraagd naar mijn eerste indrukken en de verschillen met thuis.
's Middags ben ik naar het huis gegaan van een van mijn andere hosts, waar ik Iris in 't Groen ook weer zag. Hier hebben we met z'n vijven een rustige middag gehad. Aangezien we een erg druk programma zouden hebben de aankomende week, leek ons dit wel verstandig. Ook kregen we een typische indiase maaltijd als lunch, wel een beetje pittig, maar erg lekker.
's Avonds gingen we dan voor het eerst naar de school. Iedereen had traditionele kleding aangekregen. Op de school was een kleine welkomspresentatie en werden filmpjes afgespeeld van de uitwisseling bij ons in Nederland. Toevallig is in deze week dat wij de uitwisseling hebben, ook een andere nederlandse school hier.
Na de presentatie kregen we wat eten van de school. Nu hadden we dan ook de tijd om bij te kletsen met de andere leerlingen. Hoe is hun huis? Hoe is het gezin waar ze verblijven? Hoe vinden ze het tot nu toe? Het was erg fijn om zo even bij te praten.
Later in de avond is een deel van de groep nog bij elkaar gekomen. Hier hebben we ook filmpjes en foto's gekeken van de tijd in Nederland en hebben we muziek geluisterd en bijgekletst. Kortom hebben we een hele rustige maar leuke dag gehad, om ons voor te bereiden op de rest van onze uitwisseling.

  • 14 September 2015 - 14:49

    Rene Hermans:

    Fijn dat jullie fijn aangekomen zijn en hopelijk wordt ook deze reis een herinnering om nooit meer te vergeten. Heel veel plezier voor jullie allemaal tijdens deze mooie uitwisseling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 6250

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

12 September 2015 - 19 September 2015

India 2015

Landen bezocht: