Mumbai city - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu Mumbai city - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu

Mumbai city

Door: Lisanne Raassen en Fee Jansen

17 September 2015 | India, Bombay

Pff wat is het hier warm ... Het is alweer onze 5e dag hier en nog niemand is gewend aan de hitte. Ondanks het hete klimaat heb ik het super naar m'n zin! Ik geniet van alles wat ik om me heen zie en sta elke keer weer versteld om wat ik weer voor nieuws te zien krijg.
Vandaag konden we eindelijk wat uitslapen, om half 11 zouden we moeten verzamelen. Natuurlijk werd het half 12 eer dat we vertrokken met het tempo hier, maar goed .. Op weg naar Mumbai gingen we eerst lunchen in een restaurant dat global village heette. Ze hadden echt alles wat je je maar kon bedenken zoals sushi, kip, vis, cake, ijs.... Iedereen heeft gegeten alsof we drie dagen niks gekregen hadden ( wat totaal niet zo is want we krijgen echt om t uur eten aangeboden). Ik was benieuwd hoeveel het eten gekost had per persoon. Het was omgerekend 10 euro!
Rond een uur of drie reden we verder met de bus langs de zee en langs de vele Engelse gebouwen. We stapten uit de bus en gingen naar de Gate of India.
Hierna zijn we gaan shoppen, iedereen wilde zijn of haar geld opmaken en er werden van allerlei dingen gekocht (beeldjes, schoenen, sjaals, sieraden). Ook voor de ouders, broers en zussen en andere familieleden werden cadeautjes gekocht. Hier hebben we lang rond gelopen en daarna even naar de mcdonald's geweest. Het was weer tijd om met de bus terug te gaan naar Thane, maar onderweg zijn we nog gestopt bij de zee waar de skyline van mumbai te zien was (the queens necklace). Super mooi!
Eenmaal aangekomen in Thane was t al laat en moesten we nog eten dus zijn we met z'n allen naar de Mall geweest om daar nog iets te eten. Iedereen was heel moe van deze vermoeiende maar super leuke dag! Helaas is het morgen alweer de laatste dag..
Xxx Lisanne en Fee