Dag des oordeels - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu Dag des oordeels - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu

Dag des oordeels

Door: Ivar van der Heide en Uyen Oversteeg

15 September 2015 | India, Bombay

Vandaag een dag waarin onze Cambreur leerlingen zelf aan de bak moesten. Interactie met de KG (kindergarten) kinderen: tekenen, tellen, dansen, zingen en spijkerpoepen met een Hollands tintje. Het was een mooi gezicht. Lange, blanke "docenten", omringd door kleine, getinte kindjes met een brede glimlach. Voor onze leerlingen om dichterbij de kindjes te komen. Ze hebben deze lessen goed voorbereid en uitgevoerd. Het bracht echt leven in de brouwerij.

Aansluitend nog oefenen voor de culturele show, snel omkleden en in vol ornaat liepen onze leerlingen de zaal in. Met zenuwen gingen ze aan de slag. Eerst de boel opwarmen met presentaties over Nederland. Religie, dijken, korfballen roodkapje en vooroordelen passeren de revue.

Het echte werk, waar ze maandenlang, voor geoefend hebben, kon beginnen. Een mooie klompendans in traditionele kledij met een super eindpose maakte het publiek laaiend. Daar stonden ze dan, enigszins opgelucht. Op naar de volgende act. Van dans naar zang naar live muziek naar gymnastiek en ballet. Het publiek hebben ze echt ingepakt.

We kurnen met trots terug kijken naar deze dag. Onze complimenten, bij dezen een welverdiende digitale applaus!

• 15 September 2015 - 17:37

Michel In Het Groen:

Prachtig om te lezen dat de show goed is verlopen. Leuke foto. Ook complimenten aan de docenten die dit allemaal begeleiden en zich op deze manier inzetten voor onze kinderen. Mooi!

• 16 September 2015 - 09:29

Antoinette Groeskamp:

Wat een fantastische foto! Zó willen de Indiërs ons uiteindelijk toch het liefst zien. (Ook al loopt niemand in Dongen er zo bij). Ik krijg de indruk dat de culturele show dit jaar écht top was. Complimenten voor jullie allemaal. Geniet nog van de komende dagen. De tijd gaat snel.