De eerste indrukken. - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu De eerste indrukken. - Reisverslag uit Bombay, India van cambreurinindia2015 - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken.

Door: Iris in 't Groen

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2015 | India, Bombay

Vandaag was de eerste echte dag in India. Iedereen was heel moe maar door het leuke welkom kregen we allemaal weer energie. Na een goeie nachtrust te hebben gehad kreeg ik mn eerste Indiase ontbijt wat eigenlijk nog best Nederlands bleek te zijn. (bij het huis van mijn gastgezin in ieder geval) Een omelet met brood en thee. De moeder keek me raar aan toen ik zei dat ik melk helemaal niet lekker vindt: 'Everyone in the Netherlands drinks milk right?' Ik heb haar toen snel uitgelegd dat dat niet zo is, en ook dat niet iedereen gek is op kaas. Na een uur of 2 gerelaxed te hebben gingen mijn host en ik naar het huis van Apoorva, een van mijn andere hosts, om een 'traditonal Indian lunch' te krijgen. Een lunch hier in India is eigenlijk gewoon 1 groot diner: garnalenrijst met chilisaus, butter chicken, roti en ijs na. Het smaakte echt goed en helemaal omdat alles homemade was. De rit naar het huis van Apoorva was er een die ik nog nooit eerder had meegemaakt. Overal waar je kijkt rijden auto's, tuk tuks, scooters, bussen en je steekt met gevaar voor eigen leven de weg over. Er lijken eigenlijk geen regels in het verkeer te zijn, behalve dat je aan een stuk door mag toeteren totdat degene voor jou (misschien) aan de kant gaat. Aan de kant van de weg stikt het van de kraampjes met allerlei producten zoals eten, maar ook versieringen voor het Ganesh festival. Een man zat ook met zijn blote handen vissen open te maken en te verkopen, omringd door honderden vliegen. En mensen kochten het nog ook.

's Avonds gingen we in traditionele kleding naar de school toe om een welkomswoordje te horen van de directrice en om nog meer Indiaas eten te proeven.

Rond 9 uur wilden we net naar het meer gaan, toen uit het niets opeens de regen met bakken uit de lucht viel. Het is helaas nog steeds monsoon season, dus dat betekent regen en hitte. De plannen veranderden (iets wat nogal vaak gebeurt hier) en we gingen binnen chillen met de halve groep, om vervolgens een aftermovie van deel 1 van onze uitwisseling bekijken.

Een gezellige en rustige eerste dag, om voor te bereiden op de drukke week die komen gaat! :)

  • 14 September 2015 - 18:12

    Antoinette Groeskamp:

    Hallo allemaal,
    De eerste uren in Mumbai zijn indrukwekkend lees ik en er zullen er nog vele volgen! Ik ben ook in Mumbai geweest zoals jullie weten, maar een verblijf in een gastgezin is toch wel heel speciaal. En dan het grote festival dat jullie mee gaan maken...... Dan word ik een beetje jaloers. Geniet met volle teugen allemaal en ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen volgende week. Daar nemen we even de tijd voor.

  • 15 September 2015 - 17:31

    Michel In Het Groen:

    Hoi Iris, leuk om zo jullie avonturen te delen met de hele wereld. Het zijn mooie indrukken die jullie zo krijgen van dit mooie land. Geniet lekker met volle teugen van dit prachtige avontuur. Groetjes uit Dongen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 6239

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

12 September 2015 - 19 September 2015

India 2015

Landen bezocht: